Monday, May 7, 2007

1st Time

...Tengok kiri tengok kanan,cari sini cari sana, x ale-ale depan ni jugak ejong duk mengadap,tak tahu ape kebenda nak buat sini aje lah ejong cecuba nak merapu,,manelah tau kot-kot dapat menghiburkan hati aku kot,,

..al kisahnya cuma terikut-ikut aje, sebab ramai org duk menggila pasal blog meng blog ni...
jadi ejong pun try jugerk ler, tak cuba mane nak tau rase.. macam orang dedulu kate, kalau x dipecahkan ruyong, mane nak dapatkan sagunya,,

..makanya aku menulis dengan kusyuk mengadap pc ni sambil menaip dan terus je menaip dengan ape je yang terlintas ejong bantai je, macam semoi semoi ni ler, ada antara semoi semoi ni menaip ikut ape je kan ? jadi ejong pun ikut jugak lerrrr macam meluahkan perasaan lerr..tak gitu ke ?

...ejong nak tanye, betul ke blog ni best ?? kuang kuang kuang,, ni karya ejong yg pertama ni kat ruangan ni, sambil- sambil ejong menaip sambil ejong berkhayal.. bukan berangan tau,,, just enjoy kan diri depan pc ni..semoi jangan engat ejong ni berangan je kat sini,,,, keh keh,

...time ni time free, so ejong layan perasan je...kekadang ni melayan perasaan ni memang best kan, tapi dalam tetengah best syok menggila layan perasaan ni, tetiba je ade saje menda yang duk kacau, ini lah itulah... boringlah pulak,,time2 mcm ni ada gangguan...

...aih aih aih...cam ginilah...ejong ni buka blog ni cuma nak berkongsi cerita, bukan nak buat cerita..cuma nak berkongsi cerita,, bukan nak buat dusta, cuma nak hiburkan hati yang lara, kala sepi kala ketawa, memang ah semoi semoi oih...ketawa itu pengubat duka,,ketawa melebih macam dah nak gila...semoi janganlah ambil hati ok..just fun..

...ejong ada teman..ejong ikut temanilah buat blog,,ejong pun rasa macam best,,ni yang duk best menaip ni,,terfikirlah jugak menda-menda yang patut dimerapukan oleh ejong ni ye semoi owh..teman ejong ni satu negeri lah ngan ejong,,, ejong sebenarnya suka bertemankan dengan dia ni,,,berkawan ni memang best..tapi pada ejonglah kan,,,susah benor nak jaga hati kekawan ni,, ingat senang ke nak jaga hati kawan2 ni..ingat macam nak goreng telor ayam ke ? memang susah semoi2 oihh...tapi ejong stay gini jugak,,kata orang hepi gud lakieyyy...

...tak ape lah kalau pasal semoi yang sorang ni...memang dia pun suka ketawa jugak...time mengilai-ngilai pun okey jugak...yerk laaa... kawan lah katakan...baik buruk dia pu kawan kita jugak..yang penting hati ku dan hati mu ikhlas...kalau x ikhlas pecah macam gelas lah jawabnyer... pingg...!!!!!!!! bussssshhhhhh!!! ling ling ling.... berteraburan kaca-kaca ni..dahlah pecah kang ada pulak semoi2 yang terpijak...luka berdarah lah jawabnya....

...ape??? yang peting !!!!! harmoni...ape ??? yang penting...mesraaaa.....!!!
...ape ??? yang penting...hati mesti baik..................
...manusia manelah x de masalah...kira bumi manelah yang tak ditimpa hujan... enjong ni nampak je macam x de masalah.ye lah asyik2 tau ketawa je... sikit2 gelak sikit gelak... nanti ejong balik kampung jumpa ngan semoi semoi termasuk mak ejong nak tanye ejong ni lahir time bulan penuh ke tak.....??? hahahahah <<<<>

...ehem ehem....hidup ni memang terlalu mencabar...tanpa teman, tanpalah bicara, tanpa kawan, seperti tiada harapan..namuan hidup ni perlu diteruskan juga, pahit manis mesti ditelan, sebab kita sudah bergelar manusia, jadi kita manusia kena bersikap seperti manusia,, memang kita memerlukan sesuatu dalam hidup kita,,,, sesuatu yang perlu di isi dalam kekosongan hati...
sepeti ejong jugak perlukan teman...perlu berbicara agar tidak terus membisu yang akhirnya membawa sengsara pada diri sendiri..ejong tak nak lah semua ni semoi semoi pun tertekan.... luahkan pada tema-teman..ejong jugak percaya semoi... tidak semua kita dapat berkongsi... cume apa yang patut saje...
...adoi adoi adoi... rase penat ni...
okey ler.... ejong undur diri lah sekejab dulu yer... sekejab tu.... hahahahah tengok lah nanti-nanti sambung k... ni masih sesi perkenalan ni.. hahahahahahahahahahaha...
gelak aje aku ni... ingat ek...sesi perkenaln je tau.... kalau leh ejong nak berkongsi cerita2 yang menarik ngan semoi-semoi ok..

ejong = aku,saya,
semoi= kamu,anda..awak-awak hahaha (awak-awak)

isitilah ni ejong ambik kat otak je... tak yag ambik kisah sgt lah ye.. ekekekek

----- to be continue.

1 comment:

Madam^^ManCis said...

aku rasa aku seperti tidak bermaya, tidak bermaya untuk bertahan... tidak sangup dilukakan, tidak perlu di herdik atau dicaci, aku manusia, manusia yang penuh dengan duka cita.
aku hanya hendak memohon secebis kasih sayang, tapi aku hiherdik, di caci di hina seperti aku binatang....
apa kah salah ku???
kenapa kau selalu lukai hatiku walaupun aku amat menyayingi mu.
aku tidak pernah menduakan mu, aku tidak pernah mencaci mu..
yang penting aku dah tak tahan. tak tahan menanggung lukan yang selalu dicipta oleh mu... aku cuba memahami... makin jauh aku memahami mu semakin itu kau melukakan hati ku...
cukuplah.. cukuplah...
aku harap kau paham... paham akan diri ku, tapi ternyata sia2 sahaja...
kau tau, kerana kau aku korbankan segala yg aku ada...
adakah itu tak mencukupi buat mu.....!!!!!!!!!!!
megertilah wahai orang yagn ku sayang
dari -kerol Madam^^ManCis