Thursday, June 21, 2007

Bersamanya

.......Hingga ke saat ini aku begitu kesepian,ingin ku luahkan segala yang terpendam, sekian lama teramat menyiksakan, walapun ku cuba lari dari segalanya namun seakan sukar untuk dihindari, perasaan rindu serta sayang pada sesuatu yang pernah kurasai.

Setidak-tidaknya aku dapat menyimpan segala kenangan yang tersergam indah dalam ingatan..walaupun kini hanyalah tinggal serpihan harapan yang telah dilambung ombak karam dilautan berduri. Lalu kubawakan harapan ini sebagai panduan ke arah kehidupanku.

Kusemai benih kasih sayangnya bersama haruman kesetiaan dan kejujuran, lalu terbentuk nilai keikhlasan. Sukar untuk ku melupakan, walhal cukup aku sedari engkau telah pergi...Lagu yang kau perdengarkan padaku,lagu yang kau turut dendangkan..terlalu menghibakan ku...entah mengapa itu selalu kau putarkan..

SALAM TERAKHIR

Sampaikan salam buat semua
Salam terakhir salam teristimewa
Kepada kau yang tersayang
Pada teman yang ku kenang
Pemergian ku ini tak dirancang

Usah bertanya mengapa aku
Mengucap salam terakhir kepada mu
Kerna waktu berputaran
Bimbang tak berkesempatan
Melahirkan kerinduan terhadapmu

Demi sebuah kenyataan
Yang amat menyakitkan
Aku yang tidak berdaya
Hanya berserah padaNya

Salam akhir
Salam yang teristimewa
KepadaNya ku memohon keampunan
MelaluiNya ku beri kemaafan
Kepadamu

Andainya aku punya waktu
Masih ku ingin mengulangi semula
Saat indah bersama mu
Sayang tak berkesempatan
Abadikan saja salam ku di ingatan

Salam ku yang terakhir
hatimu seluhur budimu

Begitulah aku yang mendengar lagu ini..lagu yang sering kau putarkan,biarpun kini tidak ku dengari gelak tawa suka duka mu bersamaku, namun setiap langkah perjalanaan hidupku ini ..engkau sentiasa ku bawa bersama dalam kenangan.

Terlalu banyak lagu berkisarkan hidup kita, lagu bertemakan kehidupan kita begitu aku terasa sendunya, walaupun engkau telah tiada,engkau bersemadi di sisi Nya.. Semoga dirimu tenang dan damai..sayang..Abah merelakan segalanya..Abah maafkan segalanya... Inilah ketentuan ALLAH yg Maha ESA....Abah tidak mahu Mama bersedih lagi.

Akan ku jaga pohon semangatmu padaku..akan ku sirami kebahagian yang telah kau curahkan, Ku yakin ada hikmah di sebalik semua ini... Segala memori kita bersama adalah cukup berharga....

Dirimu insan yang terbaik di dalam hatiku...

No comments: